Kampania #NieChcęByćPrezentem przyciągnęła zainteresowanie mediów i dotarła do wielu osób.
Mamy nadzieję, że dzięki temu mniej Psiaków zostało potraktowanych jako prezent tylko na chwilę. Tym razem wyjątkowo odradzaliśmy adoptowanie porzuconego zwierzęcia, dla jego własnego dobra
![](images/layout/action/kampanie/niechcebycprezenterm/media-1.jpg)
![](images/layout/action/kampanie/niechcebycprezenterm/media-2.jpg)
![](images/layout/action/kampanie/niechcebycprezenterm/media-3.jpg)
![](images/layout/action/kampanie/niechcebycprezenterm/media-4.jpg)
![](images/layout/action/kampanie/niechcebycprezenterm/media-5.jpg)
Od lat liczba porzucanych czworonogów się zwiększa, natomiast w okresie przedświątecznym następuje duży skok liczby kupowanych psów, które po świętach są oddawane do schronisk.
W ostatnich kilku latach nastąpiło "spowolnienie obrotów schronisk": średni czas przebywania w schronisku jednego psa wzrósł od 4 do ponad 6 miesięcy. Niektóre porzucone zwierzęta, będące ofiarą świątecznego prezentu nigdy nie znajdują nowego domu.
Tylko odpowiedzialne adopcje!
Niektóre schroniska nie wydają psów do adopcji w okresie świąteczym.
Popieramy w 100% i apelujemy: adoptuj odpowiedzialnie.
Kampania #NieChcęByćPrezentem była skierowana do osób, które myślą o tym, by sprawić komuś radość adoptując lub kupując psa pod choinkę. Niektóre schroniska nie wydają psów do adopcji w okresie świątecznym. Popieramy w 100% i apelujemy: